Ezúttal egy kártevő hozta meg a sikert. Hatalmas öröm a számunkra, hogy a KNK PR & Media és a Bábolna Bio közös kampánya, a Magyarország Poloskatérképe elnyerte a hazai PR szakma legrangosabb versenyén – a Prizma Kreatív PR Díj – az arany minősítést, az adat- vagy kutatásalapú PR-megoldások kategóriában.
A KNK PR&Mediaval 2020-ban indított közös kampányunkban az invazív (azaz nem őshonos) címeres poloskák egyre szélesebb körű elterjedésére akartuk felhívni a figyelmet egy online kutatással. Az országos poloskatérkép elkészítéséhez – az országban elsőként – a citizen science és a crowdsourcing módszerét hívtuk segítségül. Az online kérdőívünket megközelítően 14 ezren töltötték ki, ami kiemelkedően magas számnak számít. A válaszolók 76 százaléka szerint az elmúlt öt év alatt a poloskák jelenléte tömegessé vált. Az eredményeket összesítve készült el Magyarország Poloskatérképe, amely mutatja a legfertőzöttebb megyéket (Baranya, Tolna és Békés) és településeket (Kunfehértó, Harkány és Kiskunhalas).
A poloskatérkép egy sorozatot indított el, ugyanis ennek a mintájára, a citizen science-re alapozva 2020-ban és 2021-ben további kártevőfelmérések valósultak meg. A nagy sikerű poloskatérképet követte a patkány-, majd a kullancstérkép. Az adatfelvételt sok ezer civil résztvevő támogatta aktív segítségével, adatszolgáltatásával, megosztásával és népszerűsítésével. Az pedig, hogy a PR szakma is díjazta a kezdeményezést, külön elismerés mind a Bábolna Bionak, mind pedig ügynökségünknek, a KNK PR&Mediának.